Menu

Social Media als marketingtool voor de foodtrucker

Geplaatst op 26-09-2018 door Redactie

Social media als marketingtool is tegenwoordig echt een vereiste. Zonder actief en gericht gebruik van een - maar vaak meerdere - social media platforms, mis je een enorme groep potentiële klanten. Maar ook met je trouwe klanten mis je een belangrijke vorm van hedendaagse communicatie. Denk aan updates over je foodtruck, (win)acties, veranderingen, of ander belangrijk nieuws!

  • Diversiteit

    Instagram en Facebook zijn momenteel de meest populaire social media platforms en daarmee een goede start voor het adverteren van je foodtruck. Upload niet precies hetzelfde materiaal, maar probeer je je publiek van diversiteit in content te voorzien. Zo kun je informeren over eigen nieuwtjes, opkomende events waar je bij bent, of zelf evenementen opstarten via Facebook.

    Diversiteit
  • Contact

    Social media heet natuurlijk niet voor niks zo; het brengt mensen met dezelfde interesses bij elkaar om over deze interesses te praten. Doe hier dus vooral aan mee! Reageer op je publiek. Zowel positieve als negatieve feedback, opmerkingen of vragen; het geeft je publiek het gevoel dat je luistert en dit heeft een positieve invloed op je foodtruck-naam.

    Contact
  • Consistentie

    Zorg voor regelmatige en kloppende informatie. Doe dit eenmaal per week, meerdere keren per week of zelfs elke dag. Dit is echter afhankelijk van hoeveel je daadwerkelijk te melden hebt! Post niet om het posten; dit is eerder vervelend voor je publiek dan boeiend. Vind hier de juiste balans in. Wat voor de één werkt, werkt niet persé voor de ander.

    Social media op de juiste manier gebruiken voor je bedrijf vergroot naamsbekendheid, beïnvloedt koopgedrag en heeft invloed op de rang van de online zoekmachine.

« Vorige
Bericht 111 van 208
Volgende »