Menu

Meer verdienen als foodtrucker, hoe doe je dat?

Geplaatst op 25-05-2018 door Redactie

Een foodtruck-business runnen is zo eenvoudig nog niet. Al heb je een slechte dag, de kosten voor inventaris, gas, elektriciteit en water gaan gewoon door. Vind je het moeilijk om je hoofd boven water te houden, of zoek je wat tips om het financieel beter te doen? Zoek dan niet verder, maar laat je door ons van Foodtruckbooking inspireren.

  • Denk groter

    Heb je al een nagedacht over verkoop in bulk? Misschien verkoopt jouw foodtruck wel de lekkerste broodjes met zelfgemaakte jam. Het is dan een logische en verstandige zet de jam los te verkopen in potjes, zodat je klanten hun eigen broodjes kunnen klaarmaken met jouw jam. Geen jam-expert? Denk groter dan alleen maar voedsel, zoals bijvoorbeeld een bieropener, stickers of shirts met de naam van je foodtruck er op. Het is niet de bedoeling dat dit het onderwerp van je foodtruck wordt, maar alle kleine beetjes helpen.

  • Maak jezelf bekend

    Als je een vaste spot hebt voor je foodtruck, bestaat het merendeel van je klanten waarschijnlijk uit reguliere klanten. Daar is niks mis mee, maar het kan je tegenhouden in je groeiproces; zowel in kennis als financieel. Grijp alle mogelijkheden om je werkplekken te verbreden en te groeien aan, helemaal als je nog (relatief) nieuw bent in de branche. Zoek ook zelf naar kansen om jezelf te laten zien. Prijs jezelf aan bij festivals, zorg voor een actieve social media en verbreed je netwerk.

    Maak jezelf bekend
  • Verbreed je horizon

    ‘Stilstaan is achteruitgaan’; dat gezegde heb je vast wel eens gehoord. En daar zit waarheid in, andere foodtruckers staan ook niet stil! Blijf daarom altijd bijleren. Dat zal je niet meteen een berg geld opleveren, maar kan je wel op weg helpen financieel te groeien en verstandige keuzes te maken. Een foodtruck runnen stopt niet bij het klaarmaken van de maaltijden. Leer jezelf over nieuwe onderwerpen waar je nog niet (zoveel) verstand van hebt en/ of leer jezelf bij. Denk hierbij aan social media, marketing, adverteren, nieuwe trends, etc. Hoe meer je leert, hoe groter je zult groeien.

  • Je dient te groeien in zowel theoretische kennis, praktijkkennis en perspectief voordat je financieel zult groeien. Eén aspect hiervan is je kennis rondom klanten; wat willen zij, naast de maaltijd zelf en wat verwachten ze van jou als cateraar? Lees meer over klanten en hoe je ze gelukkig maakt.

Archief
Deel dit artikel

Gastbloggen?

We zijn altijd op zoek naar enthousiaste schrijvers voor ons platform. Neem vrijblijvend contact met ons op via het contactformulier.

Contact opnemen
« Vorige
Bericht 136 van 210
Volgende »