Menu

Waarom een Foodtruck de perfecte marketingtool is voor bedrijven?

Geplaatst op 12-07-2017 door Redactie

Foodtrucks staan bekend om hun creatieve en lekkere gerechten. Ze hebben een bijzondere plek weten te veroveren de afgelopen jaren bij het publiek. Maar wist je ook dat Foodtrucks gezien worden als marketing tools? Check onze top 3 waarom Foodtrucks hét nieuwe marketing platform is waar de verbinding van mens en product centraal staat.

  • Foodtrucks trekken aandacht!

    Het gebruik van een foodtruck als een reclame platform, is één van de beste manieren om betrokkenheid te creëren met jouw merk en doelgroep. Een experimentele vorm van marketing verbindt unieke ervaring aan bedrijfslogos en gadgets.

    De foodtruck pakt sowieso al alle aandacht. Niet voor niets hebben nu ook de grote bedrijven de weg naar de foodtruck wereld gevonden, zoals Unilever, Aviko en Douwe Egberts (bron: FD).

    Verbind je er nog een ludieke actie aan? Dan is de aandacht ongekend. Denk bijvoorbeeld eens aan alle selfies die gemaakt worden met de foodtruck en vervolgens worden gedeeld op social media?

    Foodtrucks trekken aandacht!
  • Veel bereik met slechts één uithangbord!

    Foodtrucks komen op plekken waar billboards niet kunnen komen en zorgen voor interactie. Nog een voordeel van Foodtrucks is dat ze een enorm bereik weten te genereren doordat over het algemeen nooit lang op een plek staan en veel onderweg zijn.

    Een mooi voorbeeld is deze campagne van Lufthansa 2017 waarin hun foodtruck tour centraal staan en dit koppelen aan een winactie.

  • Eten = Liefde, Liefde = eten

    Wie houdt er nou niet van eten? Bedrijven die hun marketing goed weten in te zetten van kunnen van de foodtruck hype profiteren. Denk er maar eens aan waarom foodtruck festivals nog steeds aan het groeien zijn? De diversiteit aan eten is enorm en de sfeer ontspannen. Een perfect concept om een 'feelgood' ervaring te beleven en hier een product of dienst aan te koppelen.

    Foodtrucks zijn meer dan ooit in staat dit te doen. Check voor inspiratie maar eens deze link over een verhaal over hoe een Koreaanse Taco Foodtruck een daadwerkelijke 'movement' in de foodtruck markt in gang heeft gezet.

« Vorige
Bericht 164 van 208
Volgende »